Träningsmål 2016

Okategoriserade
Jag började gymma i februari 2015 och har sen dess gymmat ganska regelbundet. Har haft några pauser där jag känt att jag inte riktigt hunnit med! 
Det är en skillnad på mig och min kropp sedan jag började träna i februari och jag mår väldigt bra mentalt! Jag har sett ett resultat och strävar efter nya mål 2016.  

 
"styrketräning handlar inte om vem som tar tyngst vikter utan vem som ger 100 % under hela passet"

Mina mål 2016:
  • Jag ska börja träna upp min kondition för att sedan kunna springa 1 mil på bra tid. Aldrig sprungit 1 mil men sprungit 5 km på bra tid. Sprang på 24 minuter i somras. 
  • Jag ska träna upp min rygg stenhårt för att uppnå det resultat jag vill. När jag började träna var det rumpa och mage jag brydde mig om men nu är det så mycket mer än så. 
  • Jag ska träna mer triceps & biceps. Tjejer + armmuskler ;)  
  • Jag vill jobba ännu mer med magen.Magen är det värsta att träna enligt mig. 

  • En inspiration för mig inom träningen är denna tjejen, Olivia.  

     
     
    Tips för dig som vill komma igång med träningen! 

    Inom träningen är det enormt viktigt att ha motivation. Utan den kommer man bara att ge upp. Det gäller att fortsätta de där sista övningarna  man bara vill skrika rätt ut. Det handle om psyke att inte ge upp! 

    Gitta din motivations källa och inspiration. 

    Lägg upp ett träningsschema med roliga övningar och kom ihåg, börja alltid försiktigt och trappa upp successivt. 

     

    Gillar

    Kommentarer