Träningsmål 2015

Träning
Då var det dags igen, sätta igång med träningen efter några veckors paus. Valde att ta en paus från träningen för att min kropp skulle hinna med att vila upp sig för även om man vill bli vältränad måste man vila. En viktig del av träningen!

Min inspiration inom träningen är Alexandra Bring.

Följ hennes instagram för massor av träningsövningar: @alexandrabring

Träning ska inte bara vara för viktnedgång eller något liknande. Träning ska vara något som du tycker om, något du älskar att utföra. Träning får mig att må bra och har alltid varit något jag gillat att ägna min tid åt även fast jag är lat.

Motivation är också viktigt för att kunna lyckas. Man måste ha vilja, tålamod och gå all in. Utan det blir det svårt att lyckas då träning är jobbigt. Jag håller med. De där 20 sista armhävningarna, är det verkligen värt det? Svar ja. Jag vet själv hur det är när det bara svider i benen efter 50 squats. Men ska jag göra 50 blir det 50. Viljan måste komma inifrån.

Resten av 2015 ska jag lägga mycket tid på armar men självklart resten av kroppen med.
  • Träna armar, biceps + triceps. Hur snyggt är det inte med snygga muskulösa armar ;)
  • Träna upp konditionen. Kommer börja med att köra uppvärmning på crosstrainer för att få igång konditionen och öka successivt och gå över till springband.
  • Träna mycket mage och bål för att dels få en bra sits i ridningen.
  • Träna lår och innersida lår.

Vill du komma igång med träningen? Här kommer några övningar :)

Gillar

Kommentarer