Shoulders, chest & abs

Träning

Jag själv föredrar att träna med lägre vikter när det kommer till axlarna för att verkligen känna kontakten och köra ett set med lite tyngre vikt.

Sittande axelpress utan ryggstöd: 5 set x 10 reps

Superset:

Sittande axellyft åt sidan (fokus på kontakt): 5 set x 10 reps (gå inte enda ned i bottenläget)

Sittande axellyft framåt: 4 set x 10 reps

Reverse fly machine (baksida axel): 5 set x 10-15 reps

(Tränade rygg igår och baksida axel får jobba en del då plus att jag la till några övningar, därav endast en övning för baksidan idag)

Bröstpress i maskin: 5 set x 10-12 reps

Axellyft åt sidan, kabelmaskin: 3 set x 10 reps

Bröst, low cable crossover: 3 set x 10 reps

Bröst, cable flyes/ cable crossover: 4 set x 10 reps

Svend press: 3 x 10

Hoppreps intervaller: 3 set med 45 sekunders hoppande och 15 sekunders vila

HEEEJ HÖRNI!!

Sitter ute i solen och varvar ned efter ett gympass och löpning. Kom hem och kände att jag hade massa energi i kroppen så vände nästan i dörren för att ta mig ut i solen och springa intervaller. Väldigt skönt!

Gillar

Kommentarer