Öka fettförbränningen på gymmet 

Okategoriserade
  • studier visar på att intervaller är den mest effektiva konditionsträningen för att kicka igång ämnesomsättningen och förbränningen. Det bästa med intervaller är att du kan utföra dem på ditt sätt och enligt dina förutsättningar. Jag brukar variera mellan att springa allt jag har i 1 min eller 30 sek och därefter avgöra hur många set. 

  • Kombinera din cardio med vikter. Jag brukar exempelvis göra breda squats med en 10 kilos viktplatta och när jag är i bottenläget hoppar jag upp. Extremt jobbigt efter några repetitioner. 

  • Är du en sån som går runt och segar mellan övningarna? Sluta med det! Genom att minska vilotiden kommer du att förbränna allt mer kalorier. Ju minste vilotid desto bättre uthållighet och förbränning får du därför att du håller ämnesomsättningen på högvarv. 

  • Supersets är grymt effektiva, särskilt om du har bråttom. Det innebär att du kanske gör biceps curls men när du gjort sista repen och det är dags för vilotid går du på en annan övning och vilar efter den. Detta kommer trötts ut din muskel och tvinga den att maxa. 

  • Ät inte för lite kalorier!! Om du äter otillräckligt med kalorier kommer din fettförbränning att bromsa in då kroppen känner av sig att den inte får i sig tillräckligt med mat. Att sluta äta kan alltså leda till viktuppgång istället. 

 
 

Gillar

Kommentarer