Mina mål med träningen

Träning
Jag precis som många andra har mål med träningen, det är dels de som ger mig motivation o styrka att palla ta mig iväg till gymmet när soffan lockar. 

Jag har ofta fått höra "hur orkar du träna så mycket?" & "jag önskar jag kan träna lika mycket, men jag orkar inte" osv... 

Jag tränar för att jag tycker att det är svin kul! Jag mår bra både psykiskt & fysiskt av träning.

Träning ska vara något roligt & positivt, i alla fall majoriteten av dina pass. Ibland händer det att jag får ta en vecka där jag endast tränar några få gånger för att hitta ny inspiration till kommande pass.  

  
 

Resultat tar tid, det vet både du, jag o ni andra också. Det är just det som många tappar sin träning på, brist på tålamod. Men det är just det som gör att jag tar i ännu mer för att nå till mina mål. Försök se allt positivt. 

För några månader sedan (runt slutet av april) började jag träna Pull-ups med gummiband vilket jag tyckte fungerade bättre än att stå på en viktplatta som hjälpte till underifrån då det kändes mer naturligt med gummiband. Efter massa träning av just den övningen kan jag idag göra ca 5 helt utan gummiband, tack vare det. 

MINA MÅL MED TRÄNINGEN RESTEN AV 2016
  1. Bygga axlar. Tjejer med axlar är dösnyggt!  
 
  • Stora favoriten på gymmet är rygg, dels pga att det finns så många olika varianter av övningar. Jag vill tona min rygg ännu mer dvs få fram musklerna men med det krävs också lägre fettprocent. Maten är 80 % medan träningen är 20.  
  •  Jessica Gresty, vilken inspiration! 
  • Träna mer ben. Tycker det är svintrist att träna benen, men det måste göras.

  • När jag började gymma för ca 1 1/2 år sedan var mitt mål platt mage, smala ben & snygg rumpa. Jag är så glad att jag kom ifrån de målen! Jag kan säga att idag bryr jag mig inte ett skit i hur snygg eller stor röv jag har, jag bryr mig om annat som jag tycker är roligare, t.ex snygg rygg. Jag klandrar inte de som vill detta ovan, jag vill bara att man inte bara fokuserar på just det.

    Mitt mål med bloggen är att locka fler till att våga styrketräna & bygga muskler. Fokusera inte bara på magen o rumpan, i slutändan kommer du ändå inse att du måste träna hela kroppen då punktförbränning inte fungerar & att de flest övningar som jag tycker fungerar bäst är basövningar som tar på flera muskelgrupper. Raka marklyft t.ex är den övning som tar mest på baksida lår för mig, och det varierar från person till person. Vissa övningar fungerar bättre/sämre. 

    Kör hårt! 

    Gillar

    Kommentarer