MINA BÄSTA TRÄNINGSTIPS

Träning
1. Behöver du spara tid på gymmet? Mitt absolut bästa tips är att kombinera styrka och cardio i samma övning. 

Exempelvis hoppande squats med kettlebell eller viktskiva och burpees med pull-ups. 
2. Prioritera teknik framför vikt. Se alltid till att vänja hjärnan vid ett visst rörelsemönster och se alltid till att behålla rätt teknik under utförandet, det kommer ge bäst kontakt med muskeln vilket leder till korrekt resultat.

Läs på om olika tekniker, det finns väldigt många och bara för att du använder dig av en betyder inte det att de andra du ser är fel. Däremot finns det skillnad på de som faktasikt är teknik och det som bara är flams. 

Exempelvis kan man göra bicepscurls med armbågarna bakåt vilket då har en isolerande effekt på biceps vilket gör att man inte orkar lyfta lika tung vikt, däremot tar den mer på just specifika muskeln i detta fall biceps. 

Bicepscurls där man för armbågen mer framåt involverar även axeln. 
3. Undvik överträning genom att lyssna på din kropp. Har du ont i halsen eller i kroppen, take a day off. Hitta en balans mellan träning och vila för att uppnå en välmående kropp. 
4. När du väl är på gymmet, ta i och träna allt vad du kan ge. Strunta i om svettet rinner nedför pannan eller om skorna inte matchar tröjan, vem är det som bryr sig egentligen? 

Gymmet är inget ställe där man ska gå runt och se bra ut, gymmet är fyllt med vikter som ska lyftas och springband som ska torkas av efter svettdropparna som bildats. 

Jag är inte oskyldig, jag är en av dem som tar bilder på gymmet, absolut. Däremot ger jag oftast allt under den tiden jag verkligen tränar. 

Gillar

Kommentarer