Mål med 2018

Om mig
Att ingå ett nyårslöfte och ett löfte överlag är som många vet svårt att hålla. Jag tycker personligen att målsättningar fungerar bättre och det är en anledning till att jag har satt upp mål för 2018. Nyårslöften handlar oftast om att förändra något i sin livsstil till något ännu bättre, oftast vill man försöka börja äta nyttigare eller börja träna. Det många gör fel är att börja med något nytt och ändra sin livsstil radikalt, därav faller många tillbaka. Det handlar om en övergång att hitta nya rutiner, det görs inte över en natt. Att sätta mål och delmål gör det därför enklare att se sina framsteg.

Precis som jag satte målet att fokusera på träning och kost under 2017 kommer jag att fortsätta göra under 2018. Under 2017 lärde jag mig väldigt mycket om min egen kropp och fördjupade mina kunskaper i kost och självklart träning, det har gett mig lärdomar som jag kommer att kunna använda under 2018 och framtiden.
  • Under året kommer jag att fokusera på att äta proteinrik mat som gynnar min träning. Jag kommer att försöka gå efter 70/30 metoden där jag äter bra mat och bra råvaror 70% av tiden. Under 2017 lyckades jag hitta en livsstil med bra mat som jag trivdes med och det kommer jag försöka göra nu med.
  • Jag kommer att motionera mera för att förbättra min kondition och min hälsa. Jag vill kombinera styrketräning med konditionsträning, vare sig det gäller promenader, löprundor eller crosstrainer. Jag vill få igång hjärtat.
  • Ett mål är att dricka ännu mer vatten än vad jag gör idag. Alltid svårare på vintern, men det blir enklare på sommaren eftersom att det är varmt. Men det är något jag ska tänka på.
 

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229