Kosttips

Träning
I detta inlägget kommer jag ta upp några kosttips jag använder mig utav. 
  • Först och främst bör du se över vad du dricker. Det är väldigt enkelt att dricka kalorier, mitt förslag är att äta sina kalorier då du håller du mätt längre än på dryck givetvis. Vatten är det bästa enligt mig, undvik juice, läsk och mjölk. Däremot äter jag mjölk till gröten för att få i mig kalcium. 

Dricker du dessutom mycket vatten kommer du öka mättnadskänslan. 
  • Ät långsamt. Stressa inte i dig maten, lägg istället ned besticken mellan du tuggar eller tänk på att inte häva i dig maten. Ibland lurar man hjärnan att man inte är mätt trots att man är det. Vänta några minuter innan du lastar på mer. 

  • Undvik alla sockerfällor. Proteinbars är ett bra alternativ som mellanmål innan träning, däremot innehåller det ofta stor mängd socker och många kalorier (för mig som går på deff är kalorierna avgörande). 

Se även upp för smaksatt kvarg, det är en dold sockerfälla. Välj istället naturell kvarg eller keso. Självklart går det att käka nån gång, men vill du undvika socker så mycket som möjligt råder jag dig till den naturella. 


Gillar

Kommentarer