Grundläggande styrketräning- optimala startguiden

Träning
Är du sugen på styrketräning, lite osäker inom ämnet eller bara har vanliga funderingar?

Fitnesskolan har skrivit en bra artikel som innehåller
  • Hur du ska träna för styrka och för muskelmassa.
  • Hur du ska äta för att gå ner i vikt, upp i vikt eller hålla vikten.
  • Vilka kosttillskott du kan använda beroende på vilka mål du har.

"Konditionsträning och styrketräning

Även om det kommit en del forskning på senare tid som lutar åt att det kanske inte gör så jättestor skillnad så får man nog ändå säga att konsensusen lyder: Håll i sär konditionsträning, eller cardio som det så hippt kallas, och styrketräning.

Detta på grund av att konditionsträning aktiverar ett signalsystem som har hämmande effekt på en av de viktiga signalerna för muskeltillväxt. Dock är inte effekten lika tydlig hos människor som den är hos djur där man först kunde påvisa det. Men här kräv mycket mer forskning för att avskriva de tidigare rekommendationerna.

Vill du ägna dig åt konditionsträning så försök lägga det på dagar du inte styrketränar och har du någon form av konditionsträning lagd under gympassen som du tvunget vill ha kvar så är det efter styrketräningen som gäller men helst bör du ta bort den."

Inlägget hittar du HÄR!

Gillar

Kommentarer