Fräscha och proteinrika luncher 

Okategoriserade
På sommaren tycker jag det är extra gott att äta sallad till lunch. Det som är bra med sallad är att man kan blanda ihop precis vad man själv tycker om. 

Ett tips på en sallad jag har att rekommendera är en sallad gjord på sallad, gurka, rödlök, majs, paprika, cocktailtomater, chilihalloumi med kyckling. Glöm för Guds skull inte melonen!! 
Som jag tjatar om omelett hit och dit, men det är så gott och så enkelt att göra.

Knäck några ägg i en bunke och tillsätt mjöl eller grädde om du vill. Salta och krydda med vitpeppar och tillsätt lök, spetspaprika och kanske lite skinka, bacon eller korv. Glöm inte grönsakerna ;) 

(Bild från Google) 
Kycklingen är alltid ett självklart val när det gäller proteinrika måltider, därför fortsätter vi på det spåret... 

Sätt på ugnen och lägg den tinade kycklingen på en plåt och krydda med salt, peppar och örter eller oregano. Om du gillar varm tomat rekommenderar jag att lägga på några tomater och lite mozzarella på plåten. Till detta kan du äta lite kokt sötpotatis eller vanlig färskpotatis. 
(Tråkigt nog stekt kyckling och ugnstekt sötpotatis på bilden, men lika gott det) 

Gillar

Kommentarer