Det är dags för årets julkalender!

Träning
1 december och därmed dags för allra första luckan i årets julkalender. Under 24 dagar kommer det att publiceras allt från övningar och tips till annat träningsrelaterat. Jag hoppas att ni kommer tycka om årets kalender, den kommer att vara bättre än förra årets.

Håll i hatten så kör vi!!
Varierade intervaller

Är du precis som jag en sån person som är rastlös och lätt blir uttråkad? Jag föredrar intervaller framför distans alla dagar i veckan, dels för att jag tycker att det är det mest effektiva.

Har du tillgång till både springband, trappa, roddmaskin och crosstrainer? Perfekt!
  • Springbandet - värm upp 5 min för att få upp pulsen. Därefter springer du det snabbaste du kan i 30-40 sekunder, beroende på går du eller joggar du mellan intervallerna i ca 30 sekunder. Upprepa detta minst 3 gånger.
  • Efter springbandet går du direkt på trappan och kör antingen på det högsta speedet du klarar av och lite till, eller så kör du intervaller där med. Dvs välj ett snabbare speed/level i 30 sekunder och sänk i 30 sekunder, upprepa.
  • Du är garanterat död i benen efter trappan, då väntar roddmaskinen och överkroppen på sin tur. Kör rodd i 4-6 min.
  • Sist men inte minst crosstrainern. Antingen kör du all in i 10 minuter och kör ur det sista du har kvar i kroppen eller så gör d dina egna intervaller.

Detta är perfekt för dig som blir uttråkad!

Har du inte tillgång på alla dessa maskiner? Använd fantasin och gör pulshöjande övningar som t.ex. hoppande squats.

Gillar

Kommentarer