Deffdagbok sammanfattning V.12

Träning
Hej och välkomna till... Nää, jag skojar bara ;) 

Tänkte varje vecka börja skriva lite vad som skett under veckan angående min deff. Har det varit några svårigheter? Några cravings? Några plus/minus? 

Jag skulle säga att detta har varit en utav de bösta veckorna där jag verkligen känt att mitt sug efter bröd och müsli o liknande minskat. Har haft en bra känsla och efter förra veckans 2 fuskdagar (som skulle varit en) fick jag mig en rejäl kick i psyket där jag fick motivation till att verkligen följa min deff. 

Självklart är vissa dagar svårare än andra. Jag tycker fredagar är svåra just för att man är så van vid att det är "fredagsmys" och belöningssystemet drar igång direkt... Lyckades ändå komma över gårdagen bra och gjorde en sallad på tomat, gurka, paprika, rödlök, krisp-sallad, 100 g sötpotatis och parmaskinka. 
Har nämligen strypt intaget på kolhydrater en hel del bara för att experimentera då jag tyckte förlusten av fettprocent inte varit särskilt stor under dessa tolv veckor. Inte märkt någon större skillnad psykiskt eller fysiskt. Jag är inte haft några större problem med att hålla mig ifrån det faktiskt. 

Jag får i mig kolhydrater på morgonen i form av havregrynsgröt och det mättar verkligen så bra. Använder mig utav mellan 30-38 gram fiberhavregryn. 

MEN IDAG slipper jag räkna kalorier och ska fokusera på att få i mig näringsämnen och boosta kroppen med det. It's time for CHEATDAY

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229