Currently

Träning
Vad är det sämsta med träningen?

Det sämsta med träningen måste nog vara att det tar tid att få resultat. Det krävs tålamod & engegemang samt timmar på gymmet, ute i spåret eller u name it. Vare sig vilken sport det gäller krävs träning och vilja för att lyckas och komma framåt. 

Jag tror att när man väl nåt sitt mål och kollar tillbaka på sin resa, sina up and downs, då kan man vara j*vligt stolt över sig själv! 

Vilken muskelgrupp tycker du om att träna mest? 

Har alltid gillat att träna rygg då det finns så många olika roliga övningar. Idag skulle jag svara både rygg och axlar, möjligtvis på grund utav att mitt mål är just att bygga snygga runda axlar. Kanske också för att det känns i muskeln, ni som läst ett annat inlägg vet att jag gillar träning som känns och som man känner ger någonting. 

Vilken muskelgrupp skulle du behöva träna mera? 

Det är helt upp till vad jag har satt för mål. Vill jag bara köra överkropp, sure. Däremot är det inte så kul att bli kallad "den där som skippar legday", u know what I mean ;)

Jag vill träna alla muskelgrupper mer! 

Hur många dagar i veckan tränar du? 

Jag tränar i genomsnitt 5 dagar i veckan. Vissa veckor kan bli 6 dagar men det kan bero på att jag t.ex kanske vilat en hel helg och därefter tränar alla dagar utom onsdag kanske. Jag kollar helheten och inte veckovis.  

 
Långa vs korta pass? 

Korta och intensiva pass är väldigt bra att köra om man verkligen villa utmana muskeln. Körde biceps/triceps på 30 min med minimal vila mellan seten och övningarna och hade sån otrolig värk efteråt. 

Långa pass kan också vara skönt om man vill koppla av och ser träningen som något bra för psyket, som jag brukar göra. Jag tycker om att spendera tid på gymmet. Man kan träna hårt även fast man tränar i 2 tim, t.ex om man maxar i någon övning och väljer att ta längre pauser. 

Jag brukar variera. Variation är alltid bäst! 

Gillar

Kommentarer