Angående min kost

Träning
Måste erkänna att jag var väldigt duktig på att hålla min träning regelbunden i somras, tränade mellan 4-5 gånger i veckan trots att det var sommarlov. Vill ge cred till mig själv för det då jag vet att många tycker det är svårt att träna under sommaren och tappar motivationen. 

Åkte till Smögen i tre veckor för jobb och under de veckorna och veckorna efter när jag kom hem hade jag svårt att hitta tillbaka till kosten igen. Åt väldigt oregelbundet, kunde käka frukost vid 9 innan jobbet och käka lunch vid halv 5 då det alltid var mycket att göra. 

Har hittat tillbaka till strukturen lite grann men inte alls som förut och innan. Har inte samma disciplin som jag hade då gällande rätt matval och matvanor. Men ibland blir det så. 

Min tanke är att inte bry mig så mycket nu under veckorna fram till jul. Jag startar alltid vardagsmornarna med havregrynsgröt och jag väljer fortfarande bort majoriteten av de onyttiga. Jag dricker exempelvis fortfarande inte coola, vill inte ens ta en klunk. Så bestämd är jag med det. Jag äter hellre kalorier än att dricka dem. 

Det kan jag säga er, jag har och håller inte på att räkna kalorier. Det är inte något dom intresserar eller påverkar mig negativt, jag bryr mig mer om min hälsa och att äta saker som är bra för mig. Eftersom att jag tränar så mycket som jag gör leder det till att jag nästan alltid är hungrig och vill dra i mig stora lass med mat. Drar hellre i mig mycket och nyttig mat än lite onyttig mat. 

Efter jul kommer jag dra igång ett kostschema. Denna vår/sommar är mitt mål att bli rippad. 

Jag och min pappa diskuterade lite kring skillnaden mellan att ha ätstörningar, negativa tankar om sin kropp och bantning och skillnaden vad som skiljer sig mellan ovannämnda och deff. 
Mitt mål med att deffa eller gå på kostschema är inte att gå ner i vikt. För mig är viktsiffran obetydlig. Jag vill inte bli smal, jag vill gå ner i fettprocent för att få synliga muskler. Endast därför!  

  
  
 
(I want this transformation)

Gillar

Kommentarer