Dagens grymma träningspass! 

Posted in Okategoriserade

Blev ett grymt pass tillsammans med Olivia idag som bestod av 30 min cardio och 30 minuters magträning. 

Har ett grymt tips till dig som blir lika uttråkad som mig när du kör kondition, vilket är att dela upp och köra olika varianter. Idag körde vi 10 min på löpbandet, 10 min crosstrainer och 10 min högintensivt i trappan. Tiden flög iväg och svetten rann nedför pannan. 

Tränade igenom magen ordentligt med några grymma övningar. 


Har ett stort projekt eller stor uppgift inom idrotten där vi har planerat för ett eller flera mål vi ska uppnå inom några veckor. Mina mål är att stretcha mer och ta x i marklyft. Skulle behöva stretcha nu… :/

Lämna en kommentar

Nyttig lyxfrukost

Posted in Okategoriserade

Yes hörni, det är möjligt att käka en lyxfrukost utan bröd och alla andra dolda sockerfällor. Strunta i Juicen, de sockrade flingorna och det stora glaset Oboy.

Jag håller med om att det kan vara svårt att vänja bort ovanor, särskilt de som innehåller socker som skapar ett beroende. Däremot är det enkelt när man kommit in i det nya och när man bestämt sig, vilja är ens styrka i allt.

Exempel på lyxfrukost:

Ägg och bacon är ett bättre alternativ än sockrade flingor och sockrad yoghurt även fast bacon innehåller väldigt mycket fett. Men det är bevisat att ägg och bacon mättar väldigt bra, ägg har en given plats i en nyttig och proteinrik frukost.

Gör i ordning en frukost med massa frukt. Skär upp melon, apelsin, vindruvor och alla frukter du kommer att tänka på och till det käkar du en äggröra gjord på ägg, en skvätt mjölk och salt + peppar.

Smoothie bowl gjord på dina favorit frukter coh lite mjölk, häll därefter upp den i en skål och tillsätt lite kokos, nötter och bär. Det finns en nackdel med frukter och smoothies då det innehåller mycket fruktsocker, däremot är det bättre än vanligt socker och innehåller dessutom massa vitaminer. Försök att undvika sockrade yoghurtar och kvarg.

Alternativa drycker är te med citron och ingefära, smoothie eller smaksatt vatten.

Större frukost: 

Bananpannkakor med hallon och blåbär, ett ägg och smoothie på mjölk, naturell kvarg, hallon och banan. Addera lite frukt  bredvid om du känner för det. 

 

 

Lämna en kommentar

Betyg, rövont & Audi

Posted in Okategoriserade

God eftermiddag och ett glatt välkomnande till fredag. Enligt mig har veckan gått i snigelfart, haft och har väldigt mycket i skolan atm. 

Avslutat en kurs och därav fått betyg, jag är nöjd! 

Har dessutom jävligt ont i rumpan från igår, kan knappt sätta mig. Var tvungen att stretcha när jag gick upp ut sängen imorse. Olivia knows me 😉 

Fick skjuts av pappa idag till skolan, svängde in på Audi för att lämna in våran och hittade min framtida lilla vita pärla ovan. En liten perfekt bil bara för mig 😉 

Fick lyxen att åka A6:an till skolan

Lämna en kommentar

LEGDAY!!

Posted in Träning

Hade sovmorgon imorse, eller sovmorgon kan man väl inte säga när man går upp och tränar? Morgonträning är verkligen så underskattat. Gick direkt upp ur sängen, satte på mig träningsoutfiten och drog.

Blev lite nya benövningar i dagens benpass då det var dags att variera lite. Så himla viktigt att byta ut eller göra övningarna på ett annorlunda sätt för att fortsätta få resultat och utvecklas.

Leg raises 

Lite vila för benen, däremellan lite push-ups 

Utfallssteg (verkligen brann) 

COMPLETE WORKOUT:

Knäböj med bänk dvs vanliga knäböj men med en bänk emellan som stöd och för lite förändring. 4 set x 10 reps

Utfallssteg som verkligen brann i rumpan. 4 set (1 set= 2 längder), 2 set med 8 kg & 2 set med 12 kg

Supersetade med squats på step-up bräda och leg raises på bänk, grymt tips! 5 set med 10 av varje. 

(Ursäktar för suddiga bilder) 

Avslutade allt med ”Bring Sally up challange” videon. Kunde knappt gå efteråt, så jävla skönt! 

Olivia och jag var nöjda och glada, grymt jobbat! 


Lämna en kommentar

Beep test

Posted in Okategoriserade

Halloj!! Allt bra med er? 

Med mig är allt bra, däremot var jag extremt trött större delen av förmiddagen. Började med några timmars sam & historia, har nämligen en ny lärare som verkligen är underbar. Så grym! Däremot började allt väldigt intensivt och har inlämning redan på söndagkväll och prov om någon vecka i samhällsekonomi. Däremot är det favoriten inom samhällskunskap, även det jag är bäst på. 


På idrotten idag hade hela klassen Beep test, gick faktiskt över förväntan. Inte tränat så mycket kondition som jag önskat men fick ändå ett rimligt resultat med tanke på det. Jag och en annan tjej var sista tjejerna och vi gick av samtidigt på nivå 9,2. Slutade tydligen med en syreupptagningsförmåga med volymen 43,9 per minut. Däremot blev jag ganska bekväm med tempot och ökade inte lika mycket som de andra vilket ledde till att jag hamnade efter etag, dock blev det inte maxpuls utan kändes mest ansträngande. Värre när jag och Olivia kör intervaller. 


Onsdag innebär lillördag och cheatday. Belönade mig själv med en efter beep testet och innan gymmet. Blev ett saknat rygg-och magpass 🙂 

Lämna en kommentar