Biceps n abs

Posted in Okategoriserade

Sitter just nu och kollar på Olivia som kämpar på med magmusklerna medan Ella puttar ner hennes ben. 

Magen jobbades igenom med hjälp av 4 stationer med mellan 10 & 20 reps x 3 set och avslutades med en mördarövning som dödar absen. 

Biceps fick sig en rejäl omgång med början av en isolerande övning. Därefter två andra övningar.  

    
 

Lämna en kommentar

Det är dags!! 

Posted in Okategoriserade

FREDAG!! Det är äntligen fredag! 

Veckan har rullat på riktigt bra ändå. Studiedag i måndags, inga lektioner i ons endast orientering, gårdagen slutade vid 11 och slutar efter språket idag vilket är 10.25. Hur skönt?! (Ännu skönare för de som inte har franska/ spanska 1 som är lediga hela dagen) 

Drar till gymmet direkt efter och kör ett biceps/magpass med Ella och Olivia. Får se om jag tar mig ut på en löprunda när jag kommer hem. All tid i världen på mig minst sagt 😉  

 längtar till vintern och skidbackarna! 

Ha en grym fredag nu allihopa! 

Lämna en kommentar

Frukostar

Posted in Okategoriserade

Frukost är bland det viktigaste målet på dagen och jag är en riktig frukostmänniska utan att överdriva. Jag skulle aldrig klara mig på bara ett glas mjölk eller en frukt, därför tänkte jag tipsa er om mina favorit frukostar som mättar bra. 

Mitt allra första tips är att lägga till ägg därför att ägg innehåller mycket protein och protein mättar bra. Har du någon gång ätit två ägg och därefter försökt äta något efter och det tar stopp? Ägg går att äta på många sett vilket är en stor fördel.

  • (Brunch) omelett på två ägg, vatten, salt, svartpeppar, lök och paprika
  • Äggmacka
  • Stekt ägg
  • Kokta ägg
  • Äggröra

Bildresultat för ägg frukost

Havregrynsgröt med banan är en av mina favoriter som jag tillagar mest. Superenkelt och går på 3 min. Till en portion använder jag lite mer än 1 dl fiberhavregryn, 2 1/2 dl vatten och lite salt. Rör om och låt den småkoka tills du får den konsistens du vill ha, jag gillar den väldigt grötig och fast.

Havregrynsgröt innehåller ganska mycket kolhydrater vilket är perfekt för den som tränar och behöver bra energi och en mätt mage.

Anledningar till att äta gröt

  • Du blir mätt längre
  • Billigt och bra
  • Nyttigt och rikt på näringsämnen
  • Toppingen är upp till dig (du kan toppa med frukt, bär, kanel och massa annat)

Bildresultat för havregrynsgröt

En smoothie med rätt innehåll är toppen till frukost eller som mellanmål. Vill du försöka komma undan sockret tänk då på att frukter innehåller mycket socker samt avgör själva yoghurten din smoothie. En smoothie med flera olika frukter ökar själva sockerinnehållet vilket gör smoothien onyttigare än vad man tror, däremot innehåller frukter mer näringsämnen än vad t.ex. mjölk och sockrade flingor gör.

Det är enklare att dricka 3 frukter än att äta dem. Antar att du inte äter 3 frukter till mellanmål. Det är betydligt mer mättande att äta en frukt var för sig än i flytande form. En smoothie som innehåller många olika frukter ökar även i kalorier väldigt snabbt.

Det vill säga att om du vill gå ner i vikt är det bättre med en frukt än en smoothie, därigenom minskat kaloriintag. Vill du ha ett mellanmål och få snabb energi är smoothie ett bra alternativ.

Jag gör oftast mina smoothies på naturell kvarg, några skvättar mjölk, hallon, banan och mitt kosttillskott.

Läs om smoothiens för- och nackdelar HÄR!

Bildresultat för smoothie

Lämna en kommentar

Hästgrejer 

Posted in Okategoriserade

  
Fick ett ryck för en stund sedan och bestämde mig för att börja rota bland alla mina hästgrejer. Leriga skydd i uppsjö samt schabrak och allt annat man kan tänka sig… 

Kände att jag behövde göra en liten rensning/städning och rengörning bland alla saker som ligger och dammar. 

Bestämde mig för att ta in min Samshield hjälm och lägga in den och göra rent de fluffiga damaskerna och Lamicell hoppskydden. 

Nu ska jag vidare till gymmet 😉 

Går igenom alla andra ikeapåsar med saker någon annan dag. 

Lämna en kommentar

Hi guys!! 

Posted in Okategoriserade

Godmorgon godmorgon!! 

Tisdag idag, känns dock som måndag. Tänker att det är inte så kul att läsa om mina lektioner så vi hoppar över till träningen istället… 

Idag väntar helvetes-passet= ben… Fokus på rumpa och baksida lår men även framsida lår. Planen är att avsluta med lite kondition/cardio, tänkte få in det minst 2-3 gånger i veckan!  

 Hittade denna bilden när jag bläddrade på instagram igår. Fick mig en tankeställare. 

Ha en grym dag tjejer och killar! Kika in här lite senare 😉 

Lämna en kommentar

Kvällspass

Posted in Okategoriserade

Avslutade en seg studiedag med ett grymt axel-/magpass. Legat i soffan hela dagen och orkade knappt resa mig ur soffan, så seg var jag. Blir oftast väldigt seg när jag suttit still i flera timmar, men det förstår man väl. 

Ingen koll på kosten idag överhuvudtaget haha… Men det tillåts väl ibland? Blev lite kexchoklad, vitt bröd och mc Donalds hihi!  

   
Körde igenom magen med lite hängande benlyft, stående cable crunches, situps på halvboll och två andra övningar. Vill ni att jag ska visa dem någon dag? 

Lämna en kommentar