Blandad träning 

Posted in Okategoriserade

Hej bloggisen! 

Blev ett ganska blandat pass idag, men mestadels fokus på triceps & övade chins med gummiband. Älskar gummiband, så mycket bättre än maskinen där man står på en platta med vikter. Blivit alltmer för funktionell träning, dels för att jag tycker det är roligare. 

  
Nu ärtsoppa & vatten… 

Lämna en kommentar

Hur går en deff till & varför? 

Posted in Okategoriserade

  
Hej Emelie! 

Absolut, vore kul att dela med mig om min deff & hur den går till. 

Deff betyder att definiera vilket benämns i sammanhanget att minska fettprocenten samtidigt som man behåller muskelmassa. Under sin deffperiod ska man alltså gå på kaloriunderskott samtidigt som man tränar lika hårt som vanligt. 

Allt handlar egentligen om kalorier in & kalorier ut. Du ska göra dig av med fler kalorier än du förbränner, dvs får du i dig mindre kalorier än vad du förbränner minskar du i vikt/fettprocent. 

Att deffa kräver en enorm disciplin då man inte får ge vika för några sötsaker eller annan mat för den delen heller. Du måste hela tiden tänka på vad du stoppar i dig. 

Först & främst har jag bytt ut alla drycker till vatten, det har inte varit något problem då jag i vanliga fall helst hoppar läsk & andra sockerfällor. Därefter skippar jag all skräpmat & snacks, så som chips, godis osv. 

Det gäller att bestämma sig & stå fast vid det därför att det är svårt att hålla sig till sin plan när man käkar middag hos andra eller är med kompisar.

Mitt mat schema:

Frukost: Smoothie bestående av naturell yoghurt, naturell kvarg, hallon, banan & L-Carnitin. 

Lunch: Matlåda med ca 1 1/2 dl ris, ca 1 dl ärtor & kyckling stekt i peppar o paprikakrydda. 

Mellanmål: frukt av något slag 

Middag: Något som serveras hemma i lagom mängd 

Kvällsmål: i form av kvarg med nötter eller frukt 

Min deff är skräddarsydd för just mig & jag har ingen större erfarenhet av det heller utan jag gör på det sättet som känns rätt för mig. Jag har skapat min egna deff efter mina egna förutsättningar. 

Vill du veta mer detaljer, gå in HÄR! 

   

Lämna en kommentar

New in

Posted in Okategoriserade

   
 Velade mellan denna gula Gant tröjan & en orange Ralph Lauren tröja (nedan), fick bli den gula Gant tröjan.  

 
Även en simpel träningströja från Gina Tricot för 99 kr 

   

1 Kommentar

Josbaren Örebro

Posted in Okategoriserade

Lite svårt med fika under deff så passade på att svänga in på Josbaren & köpte med en supergod smoothie med banan, lime, hallon, yoghurt, kvarg, acai, spirulina, vetegräs & hampafrön. 

Väntar på Linn som köper sitt inne på espresso house. Blir uteserveringen i solen, btw fyndat två tröjor 😉  

 

Lämna en kommentar

Shopping med Linn

Posted in Okategoriserade

Nyss mött upp Linn på stan & sitter inne på Levis medan hon testar jeans. Cyklade upp till stan idag, lite mer än 1 mil och vi ska kika lite på stan o sedan bege oss ut i löpspåret tillsammans. 
  Fixade med mina matlådor imorse så de är klara inför några dagar. 
Update kommer 😉 

Lämna en kommentar

Frukost & deffvecka

Posted in Okategoriserade

Good morning sunshines, How r u? 

Precis fixat frukost bestående av smoothie med naturell yoghurt, mjölk, hallon, banan & L-Carnitin plus havregrynsgröt med banan. Livets frukost!  

 
Har även grubblat lite på om jag ska inför deff under denna och nästa vecka med början idag. Måste förbereda lite matlådor isf, ska ta en titt i frysen 😉 

Haft en extremt dålig kosthållning med godis, chips och tårta varje dag den senaste veckan och lite innan det så känner att jag vill styra upp det igen. 

Lämna en kommentar

Är målen avgörande?

Posted in Träning

Jag anser är mål är något viktigt inom träning och kan användas som motivation i de flesta lägen både innan och under träningspasset för att orka kämpa vidare.

Min tid på gymmet spenderar jag mesta dels osminkad med håret uppsatt i en hästsvans och ger allt jag har under mitt pass och skiter i om jag ser ut som en dränkt katt därför att allt mitt hårda slit lönar sig i slutändan. Exempelvis häromdagen körde jag ett grymt pass med svettdroppar rinnandes nedför pannan och helt blöt på ryggen och fejjan röd som en tomat, ofräscht men hur skönt som helst!

Enligt mig är det bra att sätta upp ett långsiktigt mål och sätta upp mål efter vägen och checka av. Enligt mina erfarenheter fungerar det bäst, i alla fall för mig. Sätter man upp ett för högt mål och skippar alla mindre mål kommer det kännas lönlöst när man inte ser någon snabb förändring, för idag vill de flesta genomgå en snabb förändring och har inte tillräckligt med tålamod.

En sak är säker, att nå resultat inom träning tar en jävla tid helt ärligt! Det krävs så sjukt mycket tid i träningskläderna. Men hur skönt är det inte att nå sitt resultat efter allt slit man själv genomgått och vara stolt, stolt över allt sitt slit. Träning kräver enormt mycket tålamod, psyke och vilja, jag älskar att spendera timmar på gymmet och göra det jag och min kropp älskar mest!

Lämna en kommentar