8 veckor har gått

Träning
Snart har åtta veckor av min deff passerat. Hittills har det gått ganska bra, en rimlig början. Började som sagt på juldagen och det var lite krångligt att hålla sig undan alla smaskiga julsaker, men det gick.

Just nu käkar jag runt 1500 kalorier om dagen, jag försöker hålla mig till mina matlådor då det är enklare att veta hur mycket man får i sig. Alltid svårt att uppskatta om jag inte väger och räknar kalorierna. Nu efter 8 veckor är det dags att bli lite strängare och försöka sköta mig ännu bättre.

Tanken är att dra ned från 2 cheatdays, som vanligtvis är onsdagar och lördagar, till en och en halv. Tänker mig att jag får möjlighet att äta lite större måltider på onsdagar efter kl 15, men håller mig undan allt godis och onödigt socker. Försöker äta upp mig, fast med bra proteiner och kolhydrater för att få i mig mer näring. Under lördagar är det mer fritt, dvs godis, chips and whatever my stomach request.

Kommer endast äta bröd under mina cheatdays, vilket kan vara det största bekymret. Kommer sakna mina ostmackor med paprika och mina scones.

 

Jag dricker endast vatten vilket inte är några större problem för mig. Väljer nästan alltid vatten framför läsk och andra drycker. Däremot får jag i mig ca 1 dl mjölk till gröten varje morgon för att få i mig kalcium. Att dricka mycket vatten hjälper även till för att mätta bättre.

En annan tanke är att minska ned lite på kolhydraterna och öka proteinintaget. Därav med broccoli och ärtor.
Kommer dra igång med detta efter sportlovet. Wish me all of luck!

Gillar

Kommentarer