7 december

Träning
Övervinn sötsuget

I dagens lucka tänkte jag tipsa er om hur ni övervinner sötsuget i några enkla steg.
  • Bestäm när du ska äta sötsaker, dvs cheatdays

Ta kontroll på ditt sötsug och bestäm dig för att göra en förändring. Självklart är vi människor och misslyckas ibland, ta det som en chans att kämpa vidare och göra bättre. Planera en eller två dagar där du kan unna dig något gott, jag kom på mig själv att käkar man godis, chips och annat hela helgen (3 dagar) blir det väldigt mycket eftersom att veckan består av sju dagar.

 
  • Ät ordentliga måltider

Ät regelbundna och ordentliga måltider för att hålla blodsockret och sötsuget i schack. Kroppen behöver fett, kolhydrater och protein i form av ordentlig mat och inte godis.

 
  • Frukt, räddaren i nöden

Ja, frukt innehåller fruktsocker men är definitivt ett mycket bättre alternativ än godis och andra sötsaker som dessutom innehåller viktiga vitaminer och mättar bättre.

 
  • Känn efter

Är kroppen verkligen sugen? Ibland är det törsten som tar över, ta ett stort glas vatten.

 
  • Undvik sockerfällor

Sötsaker framkallar ännu större sötsug, undvik därför sockerfällorna i vardagen.

Sockerfällor: juice, ett glas juice motsvarar ca 6 sockerbitar och skulle därför kunna klassas som läsk.

Müsli är en typisk sockerfälla, blanda din egna istället.

Ni vet de grova och "nyttiga" brödet Lingongrova som ser så otroligt nyttigt ut innehåller otroligt mycket socker. Döm inte allt efter utseendet, bara för att det är fullkorn eller grovt innebär inte det att det är nyttigt eller det bästa alternativet.

Risifrutti, sockerbomb deluxe.

Gillar

Kommentarer