3 saker jag har blivit bättre på

Träning
Ibland behöver man ge sig själv lite cred och en klapp på axeln, därför får ni nu läsa ett inlägg om tre saker jag blivit bättre på:

Jag har blivit mycket bättre på att röra på mig, dvs inte bara åka till gymmet och lyfta några vikter och sedan åka hem utan jag tar promenader och försöker införa så mycket aktivitet i min vardag som möjligt. Har cyklat till gymmet i princip varje gång jag varit på gymmet vilket är skönt både för att jag slipper löpa och att jag kan ta mig hur jag vill utan massa tidsbegränsningar. Under den första delen av sommaren var jag även ganska flitig med att springa intervaller och min plan är att fortsätta kombinera kondition och styrka.

 

När det kommer till mat har jag blivit mycket bättre på att äta långsamt och verkligen njuta av maten istället för att proppa i mig allt. Kan ha varit på grund av deffen, hahha... Kan säga att man värderar varje tugga väldigt högt ;)

Jag har även blivit mycket bättre på att välja bra mat som mättar bra och gynnar mina resultat långsiktigt. Jag lägger ned mer tid på min mat istället för att bara slänga ihop något och fokuserar på att få i mig både protein, kolhydrater och fett, även massa grönsaker. Det är lätt att laga bra mat och det är väldigt gott, t.ex. sötpotatis på grillen eller i ugnen, egna pommes av potatis och kokt morot.
Den tredje saken, eller egentligen den fjärde, är att jag blivit bättre på att träna även de muskelgrupper jag tycker är minst roliga. Det är lätt att favorisera och prioritera sin/sina favorit muskelgrupp/er. Det jag gillar att köra mest är just överkroppen, but do never skip legday guys!

Mitt schema ser just nu ut såhär:

Dag 1: Triceps, axlar och mage

Dag 2: Ben och biceps

Dag 3: Rygg och mage

Dag 4: Axlar, bröst och mage

Dag 5: Biceps, triceps och utsida/insida lår

Dag 6: Rygg och mage

Anledningen till att jag skriver dag 1 och 2 istället för veckodagar är för att det alltid kan dyka upp något som gör att jag inte har möjlighet eller lust att träna just den dagen. Det gör det enklare att veta vad jag ska träna om jag har tränat triceps, axlar och mage (dag 1) och jag tar en vilodag för då kan jag bara fortsätta på dag 2 sedan. Huvudsaken är att jag följer ordningen och inte hoppar över något pass.

 

 

 

Gillar

Kommentarer