Past workout

Posted in Träning

En bild från gårdagens intervaller som jag körde i kvällssolen på en lång grusväg. Tränade ben och biceps precis efter skolan men kände att energin inte låg på topp och valde därför att skjuta upp intervallerna. Kämpade mig igenom gympasset så gott jag kunde men kände att det inte riktigt kändes hundra, men efter att ha kommit hem och fått lite mat i magen & en kaffe kändes det bättre.

Idag är det lördag och har precis kommit hem och satt mig i solen, nyduschad och färdigtränad. Jag och mamma åkte till gymmet vid 9-tiden; hon gick på pass och lilla jag pumpade axlar, triceps och mage uppe på gymmet. Därefter tog vi en promenad i Båthamnen i solen. Så härligt!

Kvällen spenderas hemma hos mig med mina fina tjejer och massa god grillad mat. Kika in här senare 😉

Lämna en kommentar

Genuint jävla lycklig

Posted in Okategoriserade

Gjorde mitt absolut sista skriftliga matteprov idag och jag är så jävla glad över det ska ni veta. Tycker synd om de som ska läsa matte nästa år; jag valde självklart engelska. Matte är egentligen roligt, dock bara när det går bra, annars är det bara ångest. Haft sån sjuk prestationsångest inför varje matteprov och nu är den helt plötsligt över. Price the lord! Har en del uppgifter kvar i skolan men inte alls lika belastande som matten har varit. Just nu är jag bara genuint jävla lycklig! Sommarlov om mindre än 3 veckor, grillkväll med mina fina tjejkompisar imorgon, jobb inplanerat under sommaren och träningen rullar på. Känns så galet att tänka tillbaka till i vintras när det kändes som en evighet till sommarlov. Jag tycker att andra året har gått så sjukt mycket snabbare än första, vilket var tvärtemot det jag trodde. Har inte ens ångest över att sommaren ska ta slut därför att det är så mycket roliga saker som händer i trean och så mycket att se fram emot. Blandade känslor inför sista året; trivs ju så enormt bra! Samtidigt väldigt exalterad på att planera framtiden och alla resor jag vill göra. Väntar mig en go inkomst som jag kommer att lägga på flygresor och allt vad kommer till resande. Återstår däremot fortfarande att komma på hur jag vill dela upp pluggandet och liknande… Vad har du för planer? Har du funderat på att resa eller kanske jobba? Eller vill du kanske fortsätta med plugget? Berätta!

Lämna en kommentar

Allmänna tips till ökad muskelmassa

Posted in Kost, Träning

Är du sugen på att börja träna eller eventuellt bara vill utveckla din fysik ytterligare genom ökad muskelmassa? Här nedan kommer allmänna tips som hjälper dig på vägen.

För det första behöver du ligga på mellan 2-3 gram protein per kilo kroppsvikt. För att räkna ut ditt behov multiplicerar du 2/3 med din vikt. Du kan få i dig extra protein genom att lägga till det i varje måltid och öka mängden vid de större måltiderna. Jag använder mig inte av proteinpulver, men det kan underlätta intaget av protein.

Dessutom blir det enklare att lägga på sig muskler genom ett kaloriöverskott. Det innebär inte att du behöver äta flera hundra kalorier över, men muskeluppbyggnaden underlättar om du ligger på ett litet överskott. Det ger extra energi till din träning samt ökar återhämtningen och dina halter av anabola i kroppen (uppbyggande hormoner). Som jag nämnt innan går det att bygga muskler utan kaloriöverskott men det kan ta längre tid.

Tyvärr räcker det inte med att äta rätt; du måste dessutom träna regelbundet för att stimulera dina muskler. Träna extra hårt, våga öka vikterna men se till att tekniken inte brister och träna gärna muskelgrupper na 2 gånger i veckan. Lägg upp ett schema för att göra det enklare att planera passen och muskelgrupperna.

Såhär ser mitt schema ut just nu.

Är du ny på gymmet skulle jag rekommendera att träna hela kroppen till en början och helst av allt undvika att isolera övningarna. Fokusera på effektiva övningar som involverar fler muskelgrupper; så kallade basövningar så som marklyft, knäböj, Militärpress och bänkpress. Du kan komplettera med övningar för mindre muskelgrupper om du behöver.

För att bygga muskler behöver du utgå från progressionsprincipen som innebär att du överbelastar muskeln för att stimulera hypertrofi. På så sätt anpassar sig kroppen till belastningen genom ökad muskelvävnad och muskler. Försök att ständigt utveckla och förbättra dig själv och din träning genom att förändra vikter, repetitioner och set.

Träningen stimulerar hypertrofi. Kosten ger dig materialet. Vilan ger dig muskler.

Som svar på din fråga; Ja, vila är en viktig grund i att bygga muskler och fysik. När du tränar bryter du ned muskeln, det är hemma den återhämtar och bygger upp sig.

Lämna en kommentar

Som en jävla bastu

Posted in Träning

Go’ kväll hörni! Sitter i bilen på väg hem från gymmet där det blev ett senare pass idag. Slutade skolan strax innan 17-tiden efter att ha haft franska nationella i över två timmar så var tvungen att åka hem och ladda om med lite mat & kaffe. Satte mig och pluggade lite matte i 1 1/2 h och därmed blev det lite sent.

Tränade faktiskt på öster idag och det var som en jävla bastu rent utsagt; men lyckades få till ett ganska bra pass för axlar och biceps samt lite intervaller. Hem och ta en kall dusch och käka lite kvarg 😉

Imorgon ska jag upp i ottan för att åka till UF-mässan i Stockholm med skolan och alla tvåor. Spännande!

Mer om det imorgon 🙂

Lämna en kommentar

Outfit

Posted in Okategoriserade

Beställde hem en jeansklänning från Boost i helgen och jag är kär i materialet; stretchigt och rörligt. Svinsnyggt till ett par sneakers och massa smycken 😛

Sitter just nu och svettas i bilen i väntan på mamma. Har precis köttat igenom ett rygg-& tricepspass på gymmet och vi ska nu ta en PW i solen nere vid Båthamnen. Hur härligt?

Vad gör ni en tisdag som denna?

Lämna en kommentar

Cheatdays got me like…

Posted in Okategoriserade

Alltså jag älskar passen under cheatdays därför att energinivån är på topp och pumpen är dessutom i alla fall befintlig gentemot de andra dagarna. Dagen efter brukar vara ännu bättre, men i detta fall har jag vilodag imorgon…

Fick påhälsning av mormor och Lasse vid lunch-tiden och käkade våfflor, pannkakor och massa fika i solen. Var tvungen att ta en kalldusch innan jag satte på mig träningskläderna för att dra till gymmet med mamma. Medan hon körde ett svettigt pass körde jag axlar, bröst och ben.

Lämna en kommentar